Jeg har et problem!

Follow

Og det bliver ikke en juicekur, detox eller andet obskurt der skal løse det!
Jeg indrømmer gerne at jeg ligesom mange andre kvinder, de sidste mange år har sat mig det præcist samme nytårsfortsæt med et omdrejningspunkt omkring et vægttab. De samme 5 kilo, som ryger af og på, men som hverken har gjort mig mere eller mindre glad igennem årene.
2015 var det år hvor jeg besluttede mig for at slutte fred med min krop.
Så jeg vil ikke hetze min krop mere. Jeg vil ikke byde den en fascistisk detox, bootcamp eller andre januarløjer. 
Jeg vil i stedet forholde mig til hvad der er mit reelle problem, hvad jeg har lyst til og brug for at gøre, for min krop i en kærligheds- og ikke krigserklæring.
Mit problem er at jeg spiser for meget sukker. Slik. Chokolade og kager. Jeg er et sukkermonster og i al ærlighed, så snakker vi ikke bare lidt en gang imellem, men det har været hver dag i lang tid og jeg er officielt sukkerafhængig.
Og det har jeg ikke lyst til at være, for det giver mig nogle kedelige problemer med min krop, som jeg gerne vil give den gave at være foruden.
Det er:
1: Jeg får ikke spist nok af alt det jeg har godt af. Som grøntsager og får drukket nok vand.
2: Jeg får nogle små udslæt, som kløer og er ubehagelige.
3: Jeg mistænker, eller håber, at en bedret kost, vil give min søvn bedre betingelser.
4: Jeg prutter. (Undskyld!), Men det gør jeg og jeg har ondt i maven tit.

Til trods for at jeg i mange af livets andre aspekter er meget seriøs og ambitiøs, kender jeg min manglende rygrad hvad dette angår. Når Rittersporten med nougat ligger og lurer på mig nede i Netto... mmm... sammen med Tobleronen og bløddejssneglen.
Så her vil jeg hellere sætte mig nogle gode guides, som er nemme, overskuelige og mulige at overholde, og som har god effekt.
Ikke i forhold til vægttab, for det er ikke målet, men i forhold til at kunne mærke en bedring i min krop og mærke at den bliver gladere.
Så det jeg vil gøre er helt enkelt. Det er ikke odiøst og du er velkommen til at lade dig inspirere eller hoppe med.
1: Jeg vil spise 600g grønt om dagen. Meget gerne råt. Både fordi det er godt for kroppen, gummer, mm., men også fordi det er nemt. At bare kunne snitte hvidkål, i stedet for at det skal tilberedes. Så er der større chance for at det lykkes.
2: Jeg vil drikke 2L vand udover det jeg drikker til træning, så jeg ved at min krop er hydreret.
3: Jeg vil undlade at spise slik. Jeg må godt spise mørk chokolade. Jeg vil ikke være asketisk med dette, for jeg ville virkelig være glad hvis jeg kun spiste mørk chokolade i hverdagen. Så der har jeg tilladt mig selv at gnaske løs. Jeg læste engang en artikel med Anne Bech, som sagde at når hun blev lækkersulten drak hun en kop urtethe. Jooohhh... men der kender jeg nu alligevel mig selv godt nok til at vide at det ikke helt er nok. Så mørk chokolade er ok.
4: Jeg vil gå i seng imellem kl. 22-23.

Hvis du har lyst, så vær med - det er jo ganske enkelt. Skriv lige i kommentaren hvis vi skal være i samme båd :)
Og ja, jeg kommer helt sikkert til at dele lidt inspiration på Instagram. Det bliver ikke fancy, lange opskrifter på mad, men nemme og sunde løsninger, som alle kan købes i Netto :)

Kærlig hilsen

Kirk Rønler

Du kan følge mig på Instagram her.